رئیس کل دادگستری بوشهر از حوزه قضایی شهرستان کنگان بازدید کرد

10:49 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۵۸۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه از دادگستری، شورای حل اختلاف، گمرک و انبارهای اموال تملیکی شهرستان کنگان بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - رئیس کل دادگستری استان بوشهر و هیئت همراه از حوزه قضایی شهرستان کنگان شامل «دادگستری، شورای حل اختلاف و  گمرک و انبارهای اموال تملیکی» بازدید کردند.

بازدید از دادگستری شهرستان کنگان

مهدی مهرانگیز با حضور در شعب مختلف دادسرا و دادگاه و دیدار با قضات و کارکنان با اطلاع از روند انجام فعالیت ها، مسائل و مشکلات این حوزه را مورد بررسی قرار داد و توصیه‌های لازم به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد را ارائه داد.

وی در این بازدید به وقت های مناسب رسیدگی به پرونده ها اشاره کرد و گفت: تمامی شعبات باید از اطاله دادرسی جلوگیری و پرونده‌ها را در وقت های مناسب رسیدگی کنند و در این خصوص، نظارت های ویژه لازم است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع  قضات به اهمیت نظارت بر مجموعه اشاره کرد و افزود: نظارت در تمامی سطوح علاوه بر حفظ و ارتقای جایگاه ومنزلت  دستگاه قضایی بر بهبود عملکرد کارکنان  نیز نقش موثری دارد   .

 وی افزود: با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی؛ باید با تلاش مضاعف و سرعت و دقت بیشتر و با حوصله به بهترین نحو به تمامی پرونده‌ها رسیدگی شود.

مهر انگیز در ادامه به رعایت حفظ حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: افزایش کیفیت ارائه خدمت، بهبود رفتار با مراجعان و رضایتمندی مردم به دستگاه قاضی از اولویت هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مسئولان قضایی شهرستان نیز باید به طور مستمر از مراجع انتظامی و بازداشتگاه‌ها بازدید و بازرسی کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به شرایط خاص این شهرستان بلحاظ اقتصادی و وجود شرکتهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولید و اشتغال در رفع موانع این شرکت‌ها گام بر می دارد اما شرکت‌های منطقه نیز باید با عمل به مسئولیت اجتماعی پیرامونی خود در رفع مشکلات و کمبودها، در جهت کمک به مردم این منطقه اهتمام ویژه داشته باشند.

 مهر انگیز در ادامه بر حفظ حقوق بیت المال تاکید کرد و گفت: حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، حریم دریا و رودخانه‌ها در دستور کار دستگاه قضایی است و تمامی دستگاه‌های متولی نیز علاوه بر همراهی در این امر باید عزم جدی در انجام تکالیف قانونی خود داشته باشند.

وی افزود: کسانی که دست به زمین خواری، کوه خواری یا دریاخواری می زنند با برخورد قاطع دستگاه قضایی مواجه خواهند شد. 

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه به اهمیت ارتقای عملکرد شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت : با فعال تر کردن شورای حل اختلاف باید از ظرفیت های موجود این شوراها در خصوص پرونده های از جمله «تصادفات، رانندگی بدون گواهينامه و ...» استفاده شود تا شاهد کاهش ورود پرونده ها به دادگستری باشیم.

بازدید از گمرک و انبارهای اموال تملیکی شهرستان کنگان

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از  گمرک و انبارهای اموال تملیکی شهرستان نیز بازدید کرد و گفت: از همین امروز باید در خصوص تعیین تکلیف تمامی کالاهایی که بلا اقدام هستند، اقدام شود.

مهرانگیز با بازدید از قسمت های مختلف انبارها بر ساماندهی آن‌ها تاکید کرد و گفت: احکام کالاهایی که صادر شده فورا اجرا و کالاهای که نیاز به رسیدگی دارد سریعا اقدام شود، تا شاهد رسوب کالاها در این انبارها نباشیم.

وی ضمن تاکید به مسئولان متولی این امر در خصوص رعایت انجام اقدامات قانونی خود، افزود: مسئولان باید بر حوزه عملکردی خود نظارت کامل داشته و در خصوص پیشگیری از قاچاق کالا و ارز بیشتر تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، همچنین گفت: کالاهای فاسد شدنی نیز باید سریعا تعیین تکلیف شوند تا شاهد فساد و از بین رفتن ارزش این قبیل کالاها در انبارها نباشیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از بخش‌های مختلف حوزه‌قضایی شهرستان عسلویه بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *